Monday, March 23, 2009

Penting ! ! !

Aku tgh cari jalan, macam mana nak save 1 file [word,excel,autocad etc] ke dalam 2 folder dlm masa yang sama. Get the idea?

Macam ni, ko ade projek yang ko save kan dlm file kat work-station ko and ko jugak akan buat keje tu kat umah, so ko dedicated kan lah secebis ruang dalam pendrive 2-gigs ko utk projek tu.

So, aku nak bila aku save file project tu, komputer akan save-kan file tu kat dua tempat, kat dalam PC opis ni ngn kat dalam thumb-drive aku, ye aku tau, thumbdrive tu kne cucuk kat usb port la time save tu.

Ade cadangan?

** Update

Aku dah dapat cara macam mana untuk mengatasi masalh di atas. Trimas to en Famil atas idea yang bernas.

Nak tau? no worries, akan ku update tutorialnya nanti.

3 comments:

=MissRynn= said...

sila wat network yea.. hahaha..

famil said...

1) Macro

2) Tool--> Options --> Save
check the box "Make local copy of files stored on network or removable drives"

Preferably option 1, because option 2 is more towards backup

Penanam Sayur said...

MissRynn :
Hahaha, ko nak aku bagi soalan yang lagi power tak? Camane nak buat? kakaka..aku tau ko tak le jawab!!!

Famil :
Thank you Taiko, i'm working on it, penin skit bab macro tu \:D/