Aku tgh cari jalan, macam mana nak save 1 file [word,excel,autocad etc] ke dalam 2 folder dlm masa yang sama. Get the idea?
Macam ni, ko ade projek yang ko save kan dlm file kat work-station ko and ko jugak akan buat keje tu kat umah, so ko dedicated kan lah secebis ruang dalam pendrive 2-gigs ko utk projek tu.
So, aku nak bila aku save file project tu, komputer akan save-kan file tu kat dua tempat, kat dalam PC opis ni ngn kat dalam thumb-drive aku, ye aku tau, thumbdrive tu kne cucuk kat usb port la time save tu.
Ade cadangan?
** Update
Aku dah dapat cara macam mana untuk mengatasi masalh di atas. Trimas to en Famil atas idea yang bernas.
Nak tau? no worries, akan ku update tutorialnya nanti.
72 RANCANGAN B
2 weeks ago
3 comments:
sila wat network yea.. hahaha..
1) Macro
2) Tool--> Options --> Save
check the box "Make local copy of files stored on network or removable drives"
Preferably option 1, because option 2 is more towards backup
MissRynn :
Hahaha, ko nak aku bagi soalan yang lagi power tak? Camane nak buat? kakaka..aku tau ko tak le jawab!!!
Famil :
Thank you Taiko, i'm working on it, penin skit bab macro tu \:D/
Post a Comment