Aku tgh cari jalan, macam mana nak save 1 file [word,excel,autocad etc] ke dalam 2 folder dlm masa yang sama. Get the idea?
Macam ni, ko ade projek yang ko save kan dlm file kat work-station ko and ko jugak akan buat keje tu kat umah, so ko dedicated kan lah secebis ruang dalam pendrive 2-gigs ko utk projek tu.
So, aku nak bila aku save file project tu, komputer akan save-kan file tu kat dua tempat, kat dalam PC opis ni ngn kat dalam thumb-drive aku, ye aku tau, thumbdrive tu kne cucuk kat usb port la time save tu.
Ade cadangan?
** Update
Aku dah dapat cara macam mana untuk mengatasi masalh di atas. Trimas to en Famil atas idea yang bernas.
Nak tau? no worries, akan ku update tutorialnya nanti.
COSTOCHONDRITIS
4 weeks ago
3 comments:
sila wat network yea.. hahaha..
1) Macro
2) Tool--> Options --> Save
check the box "Make local copy of files stored on network or removable drives"
Preferably option 1, because option 2 is more towards backup
MissRynn :
Hahaha, ko nak aku bagi soalan yang lagi power tak? Camane nak buat? kakaka..aku tau ko tak le jawab!!!
Famil :
Thank you Taiko, i'm working on it, penin skit bab macro tu \:D/
Post a Comment