Sunday, January 10, 2010

10 days in 2010

Already 10 days in 2010.

Kadang kadang aku harap tahun baru sama macam format komputer. Semua akan balik kepada basic. Where i can start over everything. Dekat mana nak letak file file yang semakin menyemakkan, susunan folder yang lebih sistematik, hingga lah kepada penamaan folder agar kelihatan lebih profesional dan tersusun. Memang tak perlu format komputer kalau hanya nak mengkordinasi fail fail yang ada tapi beauty of formating is, DOS hanya akan tanya sekali saja, nak format ke tak? di ikuti dengan soalan " format ni akan delete semua file tau?" kemudian DOS akan delete semua file yang ada. Sebab aku ada masalah dengan men-delete file. Perangai maybe-file-ni-nak-guna-nanti memang tak boleh nak ubah. Also applies dalam kekemasan bilik. Dan malas nak huraikan samada diaplikasikan jugak ke tak dalam kehidupan, hahaha.

Masih lagi berfikir tentang harapan 2010. Apa nak dicapai dan di realisasikan. Walaupun orang kata bina azam awal tahun akan membolehkan kita mengKPI kan diri sendiri pada tahun depan, ntah, aku tak tahu. Turning back to 2009, aku tak letak azam pun. But i do achieve something, kira macam level tu ada naik jugak la walaupun takde la banyak sangat. Aku ingat nak tukar utk 2010 ni, aku tak mau letak target tahunan, nak letak target bulanan,setiap bulan kena ada satu pencapaian. Kalau satu pencapaian sebulan, setahun dah ada 12 pencapaian. Tinggal nak kena klasifikasikan pencapaian yang macam mana.

1 post sebulan dudah boleh dikira satu pencapaian kan?

No comments: