Sunday, February 1, 2009

Lelaki tua dan Lift

Dalam masyarakat manusia akan ada golongan tua veteran, golongan tua bapak bapak, golongan muda veteran, remaja tua, remaja dan kanak kanak. Hubung kait antara golongan golongan ini akan membentuk bangsa manusia. Dan setiap golongan ini akan mempunyai kebergantungan antara satu sama lain, setuju?

As masyarakat timur berbangga dengan sifat ketimuran yang di definasi kan dengan lemah lembut, tegas dalam lembut, menghormati orang tua and so on dimana kamu mesti tahu jika kamu ini orang timur, Malaysian precisely.

Jadi dimana kamu dalam situasi sepasangan suami isteri veteran dengan anak kecil, seorang didalam dukungan dan seorang lagi diatas cradle, menunggu di depan lift Sunway Pyramid pada petang Ahad saat lift terbuka agak penuh dengan manusia lain juga manusia dari luar yang berebut menyelit masuk berasak asak? Juga ingat pasangan tadi dan anak kecilnya sememangnya berdiri di depan lift?

Di mana kamu pada masa lelaki veteran ini menjerit?

Please la youngsters, can u see there veterans with goodies and kids? Can you give space? [Baca dengan nada menjerit]

Where will you stand ?

Dan kita masyarakat timur yang bersifat ketimuran . . .


3 comments:

kyora said...

we are more aku lately i guess, not kita. and ayat org timur sopan tu is either a cover up to make us feel better bout ourself or simply outdated already

Penanam Sayur said...

I would simplified that to : panic at that moment, and if time can just be stopped to let me think the best action possible but unfortunately, it didnt, and all I have is myself to be cursed onto. Huh, gile ayat.

mawaR said...

saya dh tepet link anda di page saya...say thnx plss...dadadaaa~