Sunday, April 26, 2009

Entry Mellow 1

Previous entry sudah mellow, entry ni pun mellow jugak.

Aku menghadapi ke-mellow-an syndrome agaknya.

Majlis perkahwinan kawan-kawan bukan setakat kawan kawan yang kawin. Majlis perkahwinan kawan kawan adalah medan jumpa balik kawan kawan lama. The old mates gatherin'. Kalo nak buat majlis gathering, sirih pulang ke ganggang ke apa sure sambutan tu kurang meriah, tapi kalo jumpa kawan kawan lama kat majlis kawin kawan kawan, turn out lebih membanggakan.

Expectation jumpa kawan kawan sangat tinggi.

Lebih lebih lagi kalo kawan kawan tu memang kawan kawan yang punya personaliti yang menonjol, mcm sgt mesra ke, jenis lawak gila ke, gemok abis abisan ke dan ecatera ecatera.

Expectation jumpa kawan kawan lama ialah kawan kawan lama masih seperti waktu masa lama, setuju?

Sebab kita sendiri lupa kita berubah dan selalunya kita lupa untuk sedar orang lain juga berubah. Persepsi dan pandangan berubah. Menimbulkan situasi awkward, rasa tak kena bila mula sedar yang kawan kawan lama bukan lagi yang lama itu. Membuatkan rasa tidak selesa bila duduk semeja atau sekereta. Bukan tidak selesa cuma tak tahu nak cakap apa. Kalau dulu sumer boleh cerita tapi sekarang semua bunyi macam orang tua.

Kesilapan apabila meletakkan expectation. Ini tidak negatif. Sama sekali tidak salah. No. Cuma skill baru yang perlu ada ialah untuk tidak menjadikan sesuatu yang out of expectation as a set back. Bingkas bangun dengan pantas. Counter attack.

aku mellow. Nak pergi minum Milo.

2 comments:

=MissRynn= said...

ayat ko sungguh dramatic hokey.. tp aku tetap percaya setiap kata2 ko.. semua org akan berubah.. dan perlukan perubahan.. transformasi la katakan.. alamak.. mcm AF lak.. hahaha

Penanam Sayur said...

Ryn : Gua tak layan AF, bleh rujuk FS gua hahaha