Monday, April 13, 2009

Jangan merokok di lampu isyarat

Gua seorang perokok.

Gua dengan rokok memang tak boleh di pisahkan. Ibarat irama dengan lagu, kata P Ramlee.
Gua jugak seorang penunggang motor yang setia. Kawan kawan gua pun pengguna motorsikal yang tegar. Namun gua tak de motor. Jadilah gua pembonceng tegar.

Banyak kejadian pahit manis gua sebagai pembonceng, tambahan pulak member member gua plak kategori setan dalam pemanduan motorsikal.

Salah satu kenangan gua yang paling gua tak lupa ialah pada suatu ketika, masa tu tengah hari, di bandaraya. Gua di bonceng kawan gua, mau pegi makan. Biasalah, orang muda bangun tengah hari.

Masa tu dekat trafik light, lampu merah. Gua dengan member gua, standard penunggang motor, mencilok deretan kereta yang bersusun dan kami berjaya sampai di garisan hadapan. Lampu merah. Tak boleh jalan. Slalu member gua ni, rempuh je lampu merah, tapi hari tu, mungkin dia bersifat sedikit marhaen.

Gua seorang perokok berdedikasi. Dalam mamai, merasakan trafic light tu macam lama je lagi, gua seluk poket seluar jeans rockers gua, belah kanan,amik rokok, belah kiri capai lighter. Jadi gua terpaksa sedikit berdiri tanpa turun dari motor.
.
.
.
Preeeet preet preeeeeeeeet
.
.
.
Member gua wheelie sebaik sahaja lampu hijau.

Tinggal gua masih terkangkang. Di tengah jalan.











owh, kejadian ini tidak berlaku kepada aku, ni aku dapat dari majalah ujang kalo tak silap, waktu dulu dulu, masatu ujang tengah ngetop. Citer ni di tokok tambah ikut selera aku.

3 comments:

mawaR said...

haha...buat sepraisss je entry ni...siap berdebo lg bace...

Penanam Sayur said...

Ko bukan geng motor kan yelo kan kan kan?

=MissRynn= said...

sengalnyer citer..penat aku baca. rupanya majalah ujang.. hampeh!!